tisdag 25 maj 2010

Genseiryu dojo :: Läser ämne - Utvärdering och utveckling av träning

Genseiryu dojo :: Läser ämne - Utvärdering och utveckling av träning: "Osu

För att utveckla träningen och hålla den levande så kommer jag att skriva varje vecka i gästboken om veckans träning.

Då jag arbetar på detta sätt och tycker att planering och utvärdering av träningen är viktig för att föra den framåt och utveckla den i en positiv riktning.
Men också för att våra medlemmar skall kunna komma ihåg och utveckla sin egna träning.

För dem som tror att Karate träning bara är fysisk vill jag säga här har ni fel. 50% fysisk och 50% psykisk här har ni riktig Karate träning.

I Karate måste man tänka, inte bara utföra tekniken då riskerar den att bli en svag teknik som inte leder nånstans.

Vill påpeka att detta är mitt sätt att träna karate, för mig är helheten i Karaten viktig dvs. etik, moral, ärlighet som är en grundsten i Budo.

Mvh
Sensei Mikael
Genseiryudojo"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar