tisdag 8 juni 2010
































Osu

Här är Mina Diplom

Det första är mitt Shodan diplom och det tog jag i Karlskoga på ett läger med Ky BonTang och Kunibakai.

Det andra Nidan diplomet tog jag i Dojon.

Jag kommer att skriva lite om mig själv och om mina erfarenheter om Karate.

Jag började träna Karate redan som 17 åring (ganska sent) då hos Shingo Ohgami Wado Kai tränade där ett tag.

Sen blev det träning hos legendaren Jack Lindau Kuroyama Karate kai (KKK) Kyokushin kai i några år verkade även som instruktör i klubben(jag kommer ihåg att 1985 åkte jag på ett stort läger i Holland alldeles ensam, det var ett stenhårt läger men lärde mig mycket)

Sen blev det Funokoshin i Mölndal hos Sandor Nagy i ett år.

Sen blev det Banzai Karate Kai hos Dan Larsson i ett år

År 2000 blev det Genseiryu hos Jari Hiltunen.

Det har blivet en del olika stilar med åren och anledningen till det har varit olika bla kärleken, tidsbrist osv.

Men samtliga dessa tränare har varit otroligt duktiga på det dem gör.

Jag är kvar i Genseiryu och kommer att vara det länge, verkar idag som instruktör i den egna dojo Futarigenseiryudojo tillsammans med Sensei Dan Halldin.

Jag tränar Karate för att den utvecklar mitt inre och ger mig ett lugn.

Till alla er som vill eller är nyfikna på vad Karate är besök oss gärna, mitt mål med Karate är att ha utbyte med andra Budostilar och finna en kamratskap igenom detta

Lite om mig och min Karate

Mvh Sensei Mikael

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar